Temos dous tipos de morteiros policromados:
1.-Morteiros que cubrían a totalidade do muro norte con datación do século XVI.
Os morteiros de cal e area son de variado grosor dependendo da zona. Ten un morteiro máis groso sobre o que se aplicou outro máis fino. Sobre este último aplicouse a policromía con pigmentos terras a excepción de un cor azul de pigmento azurita. Falaríamos de unha policromía ó seco con detalles ó seco.
Non se pode obviar a similitude cas pinturas de Santa María de Nogueira aínda que con diferencias de composición e factura.
2.-Enxabelgado policromado ca escena do Belén de más antiga datación.
Enxabelgado con policromía en negro e detalles en roxo, verde, e rosa. A analítica tomada da cor verde resulta ser un pigmento verde de cobre con albaialde. En este caso con moita probabilidade temos que pensar que sería unha policromía con aglutinante orgánico.
É moi posible que o artista empregara na composición un modelo procedente de algún grabado.
Eiquí temos detalles da factura dos morteiros policromados:
-marcas no morteiro para situar as escenas;
-morteiros que montan un riba dos outros sinalando a factura en tandas distintas;
-detalles moi minuciosos nas persoaxes máis cercanas ós crentes